
ИНФОРМАЦИЯ
за СУ „Асистентска подкрепа” – Община Добричка
Социалната услуга „Асистентска подкрепа” е създаденас Решение № 318/27.01.2021 г. на Добрички Общински съвет, във връзка със Заповед № РД01-0016/05.01.2021 година на изпълнителния директор на Агенция за социално подпомагане.
Администрирането на социална услуга „Асистентска подкрепа”е в сградата на Община Добричка, с адрес град Добрич, ул. „Независимост” № 20. Има осигурена достъпна среда за придвижване на хора с увреждания – рампа за инвалидни колички.
Капацитетът на социалната услуга е 214 потребители.Лицав надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване без определена по съответния ред степен на намалена работоспособност; деца с трайно увреждане с определена чужда помощ и пълнолетни лица с трайно увреждане с определена чужда помощ, отговарящи на критериите в чл. 93, ал. 2 от Закона за социалните услуги.
За потребителите се предоставят почасови услуги. Максималната продължителност за ползване на социалната услуга „Асистентска подкрепа” от един потребител е до 4 часа дневно, всеки работен ден, съобразно изготвена индивидуална оценка на потребностите.
- След заявяване на желанието от лицето за ползване на специализираната социална услуга „Асистентска подкрепа”, определените социални работници, предлагат дата и място за провеждане на среща с кандидата за потребител, за изготвяне на предварителна оценка.
- В срока определен в чл. 25 от ППЗСУ се изготвя Индивидуална оценка на потребностите и Индивидуален план за подкрепа. Ползването на социалната услуга се урежда с Договор между Доставчика и Потребителя.
Услугите, които предлага ССУ „Асистентска подкрепа”, чрез подкрепа от асистент са:
- Самообслужване;
- Движение и придвижване;
- Промяна и поддържане на позицията на тялото;
- Изпълнение на ежедневни домакински дейности;
- Комуникация.
Кандидат-потребителите, които желаят да ползват специализирана социална услуга „Асистентска подкрепа” подават писмено Заявление по настоящ адрес до кмета в общината, като прилагат документи, които удостоверяват здравословното състояние на кандидата.Заявяване на услугата може да бъде извършено и на телефон: 0882909514; 058/600 889 и e-mail: obshtina@dobrichka.bg.
Длъжности, осъществяващи дейности по предоставяне на „Асистентска подкрепа“ са:
1. Социален асистент /Домашен санитар;
Минималните изисквания за заемане на длъжността „Социален асистент“:
- Степен на завършено образование – основно;
- Образователно – квалификационна степен – не се изисква;
- Наличието на професионален опит на длъжността е предимство.
2.Минимални изискванияза заемане на длъжността „Домашен санитар“:
- образование – начално;
- Образователно – квалификационна степен – не се изисква;
- Професионален опит – не се изисква;
- Наличието на професионален опит на длъжността е предимство
За заемане на персонал за предоставяне на социалната услуга „Асистентска подкрепа” могат да бъдат наемани лица, които отговарят едновременно на следните условия:
- да са пълнолетни лица;
- да не са лишени по съответния ред от правото да заемат определена длъжност;
- да не са поставени под запрещение;
- да са физически и психически пригодни за изпълнение на длъжността, удостоверено със съответните документи, издадени от компетентни за целта органи;
-да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характерна лишаване от свобода.
- не са им налагани мерки като извършители по Закона за защита от домашното насилие.
Кандидатите за длъжността социален асистент/домашен помощникподават Заявление до Кмета на Община Добричка – по образец (Приложение 1)в общинска администрация град Добрич, ул. „Независимост“№ 20, в Кметството на съответното населено място, всеки работен ден от 08:00 до 17:00 часа, или на електронна поща: obshina@dobrichka.bg към което се прилагат следните документи:
Документ за самоличност - за справка;
Медицинско удостоверение за работа;
Трудова книжка;
Автобиография;
Диплом за завършено образование/ ако има такова/;
Удостоверение за обучение/завършен курс квалификация за предоставяне на социална услуга/ако има такова/
Приложение:
1. Заявление – декларация за кандидат потребител;
2. Заявление – декларация за кандидат асистент;


















