ИНФОРМАЦИЯ

за СУ „Асистентска подкрепа” – Община Добричка

 

           Социалната услуга „Асистентска подкрепа” е създаденас Решение № 318/27.01.2021 г. на Добрички Общински съвет, във връзка със Заповед № РД01-0016/05.01.2021 година на изпълнителния директор на Агенция за социално подпомагане.

          Администрирането на социална услуга „Асистентска подкрепа”е в сградата на Община Добричка, с адрес град Добрич, ул. „Независимост” № 20. Има осигурена достъпна среда за придвижване на хора с увреждания – рампа за инвалидни колички.

          Капацитетът на социалната услуга е 214 потребители.Лицав надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване без определена по съответния ред степен на намалена работоспособност; деца с трайно увреждане с определена чужда помощ и пълнолетни лица с трайно увреждане с определена чужда помощ,  отговарящи на критериите в чл. 93, ал. 2 от Закона за социалните услуги.

За потребителите се предоставят почасови услуги. Максималната продължителност за ползване на социалната услуга „Асистентска подкрепа” от един потребител е до 4 часа дневно, всеки работен ден, съобразно изготвена индивидуална оценка на потребностите.

  • След заявяване на желанието от лицето за ползване на специализираната социална услуга „Асистентска подкрепа”, определените социални работници, предлагат дата и място за провеждане на среща с кандидата за потребител, за изготвяне на предварителна оценка.
  • В срока определен в чл. 25 от ППЗСУ се изготвя Индивидуална оценка на потребностите  и Индивидуален план за подкрепа. Ползването на социалната услуга се урежда с Договор между Доставчика и Потребителя.

Услугите, които предлага  ССУ „Асистентска подкрепа”, чрез подкрепа от асистент са:

  • Самообслужване;
  • Движение и придвижване;
  • Промяна и поддържане на позицията на тялото;
  • Изпълнение на ежедневни домакински дейности;
  • Комуникация.

 

 

 Кандидат-потребителите, които желаят да ползват специализирана социална услуга „Асистентска подкрепа” подават писмено Заявление по настоящ адрес до кмета в общината, като прилагат   документи, които удостоверяват здравословното състояние на кандидата.Заявяване на услугата може да бъде извършено и на телефон: 0882909514; 058/600 889 и e-mail: obshtina@dobrichka.bg.

              Длъжности, осъществяващи дейности по предоставяне на „Асистентска подкрепа“ са:

      1. Социален асистент /Домашен санитар;

Минималните изисквания за заемане на  длъжността „Социален асистент“:

  • Степен на завършено образование  – основно;
  • Образователно – квалификационна степен – не се изисква;
  • Наличието на професионален опит на длъжността е предимство.

  2.Минимални изискванияза заемане на длъжността „Домашен санитар“:

  • образование  – начално;
  • Образователно – квалификационна степен – не се изисква;
  • Професионален опит – не се изисква;
  • Наличието на професионален опит на длъжността е предимство

 

За заемане на персонал за предоставяне на социалната услуга „Асистентска подкрепа” могат да бъдат наемани лица, които отговарят едновременно на следните условия:

 - да са пълнолетни лица;

             - да не са лишени по съответния ред от правото да заемат определена длъжност;

 - да не са поставени под запрещение;

- да са физически и психически пригодни за изпълнение на длъжността, удостоверено със съответните документи, издадени от компетентни за целта органи;

 -да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характерна лишаване от свобода.

- не са им налагани мерки като извършители по Закона за защита от домашното насилие.

         Кандидатите за длъжността социален асистент/домашен помощникподават Заявление до Кмета на Община Добричка – по образец (Приложение 1)в общинска администрация град Добрич, ул. „Независимост“№ 20, в Кметството на съответното населено място, всеки работен ден от 08:00 до 17:00 часа,  или на  електронна поща: obshina@dobrichka.bg  към което се прилагат следните документи:

     Документ за самоличност - за справка;

                 Медицинско удостоверение за работа;

                 Трудова книжка;

                 Автобиография;

                 Диплом за завършено образование/ ако има такова/;

                             Удостоверение за обучение/завършен курс квалификация за предоставяне на   социална услуга/ако има такова/

Приложение: 

    1. Заявление – декларация   за кандидат потребител;

                     2. Заявление – декларация за кандидат асистент;

Прикачени файлове

Array ( [0] => Array ( [id] => 8488 [lid] => bg [title] => Заявление-декларация асистент [description] => [relation_id] => 3141 [ord] => -18 [src] => files/info_pages/_-_-_5.doc [type] => doc [hidden] => 0 [size] => 164864 [date] => 01.04.2025 ) [1] => Array ( [id] => 8487 [lid] => bg [title] => Заявление-декларация-потребител [description] => [relation_id] => 3141 [ord] => -17 [src] => files/info_pages/_-_-_4.doc [type] => doc [hidden] => 0 [size] => 171520 [date] => 01.04.2025 ) ) 1
предишна
следваща
Информационна кампания €вро 2026
Нагоре